THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Friday, June 12, 2009

kesian my mum

Smlm tyme aku blik umah je dlm 3 lby slpas membeli ikan di s.alm aku sgt la terkejut ngn ape yg aku nmpak...
Tuh pon nsb baik la aku kne tukar ikan dlm balang kaca tuh nk letak blik dlm kolam ikan..
kalo x berbau hanyir la satu umah aku tuh..
sbbnye ape yg aku nmpak tuh..dlm 20 ekor ikan koi kesygngn my mum da nyawe2 ikan..
terumbang aming n tengelam timbul dlm kolam tuh.. aku pe lg.. jerit la memanggil ayok..

" ayok!! aYOk!! tgk kolam ikan nie..sume nk mati!! xperasan ke? cne ley jd cmtuh?" ngn paniknye la aku sempat lg b' tny.." ntah la mungkin td kot bbh spray aeosol kt kolam tuh nk halau nyamuk" ayok pon menjawab...." " bes pe nk buat nie?!!?" aku pon tny dlm keadaan menggelabah..

then aku g la tepon my mum bitau hal yg terjd..my mum da resah gelisah n swoh la kami2 dirumah tukar air kolam.. tp syg seribu kali syg.. sume ikan2 kesygngn my mum xdpt nk di selamatkn...sumeye mati.. so kolam ikan tuh pon da kosong tinggal kure2 shj..

cian tol.. blik dr kje je my mum trus tgk ikan2 die yg telah lame dibela kire2 3 thn tuh..
my mum ngis..cian die.. aku cm xterase sgt la coz aku cm xheran sgt ikan2 tuh.. tp tuh la cian my mum..

4 comments:

sara_dyll said...

laa...sian nye..bnyk tu sya...huhuhu..
tape laa..kate kt ur mum saba ek..nt bole bela lg..xde rzki tuh..huhu..
krm slm kt ur mum sya ;))

mij0ohAns said...

betol2..
ckp kt mak ko,saba la ok..
=)

miSznAnabo0 said...

alolo ciannye... mmg dh ajal nk wat mcm mne... ko blilaa ikan bru tuk mak ko syad..hehehhee....
byk2kan bersbr ek.. 3 thun tu lama...
aku tau prasan mak ko, sma mcm kucing kesygn aku mati dilggr lori..huhuhuhu... sedih bla pikir balik...huhuhu

SyAdiA said...

sara>> ok thnx..skng da beli ikan bru da.. myb my mum da ok skit..

mizu>> ok2 tq aku da swoh die saba..

nana>> wah cian ko..tuh la dah ajal kn.. redha
redha je la..sba ye nana